עדשה קנון 17-55 F/2.8, ביצועים טובים בקרופ

עדשת קנון 17-55 - ביקורת, סקירה, חוות דעת


Canon EF
-S 17-55mm F/2.8 IS USM
 

מפתח עדשה מרבי  f/ 2.8
מרחק פוקוס מינימלי  35 ס"מ
מיצב תמונה כולל
קוטר הברגת פילטר 77 מ"מ
מנוע פוקוס כולל 
משקל  645 גרם
שנת ייצור -2006
                                                                                                           
קנון 17-55היא  עדשה מעולה עבור המשימות שעבורן היא נוצרה,והן די מגוונות
אך בראש ובראשונה,צילום אירועים, מכל הסוגים,כולל צילומי עיתונות ותיעוד במקומות סגורים,
אך קנון לדעתי בפירוש התכוונה כאן לפצות את צלמי האירועים שלה שאיבדו את ה24-70  
בפול פריים,לטובת מצלמות הקרופ שנשארו ללא עדשה מחליפה ל 24-70 והיא ממש ייעדה
את העדשה הזו אליהם,לפני שיחשבו לעבור לחברה המתחרה בשחור צהוב
כמובן שהיא תוכננה להיות פונקציונלית בעיקר לצילום מטווחים קצרים,צילום כללי,צילום טכני,
צילום מוצר,תיעוד כללי,פורטרט כללי, ועוד משימות כלליות.כי בסופו של דבר היא  עדשת זום
 לטווחים קצרים,למרות שיש לה צד רחב נאה מאוד,צילום נופים זה לא הצד המבריק שלה,וזה
לא שהיא   לא תעמוד בכבוד במשימות הללו,היא פשוט לא תזרח בהן,והתכונות החזקות  שלה  
לא יבואו לידי ביטוי במשימות שהיא לא נועדה אליהן מכלתחילה.את מה שהיא עושה בצד 
הרחב שלה,בטווחים הארוכים,יודעות לעשות כל עדשות הרוחב,אפילו החצי מקצועיות


 טווחים קצרים,עד קצרים מאוד,זהו סוד הקסם שלה,שם היא מבריקה,
נוצצת,שם היא  פורחת,בטווחים הללו כשהיא קרובה לאובייקט,מריחה אותו,אז היא מרשימה
עם החדות הפנטסטית שלה,שם הבוקה שלה זוהר,ויפה,לא אנמי ומנותק כמו ב 70-200
זה בוקה חי ונושם,שמפיק גם קונטרסט,משאיר את דירוגי העומק,ולא מנתק את הנושא לגמרי מהרקע
וזה יתרון מאוד גדול כשמדברים על צילום אירועים,בטווחים הללו,של 70-ס"מ ל150ס"מ מהאובייקט
היא מרגישה נהדר,היא מרגישה נפלא,וכך גם התוצאות,שם היא מפצה על המחיר
הגבוה שלה,ועל חלק מהמגרעות  שלה
הפוקוס שלה מהיר,עד מהיר מאוד,לא משתווה
אומנם לקנון 70-200  האגדית, אך מספיק מהיר להתפקס באירוע עם תאורות חשוכות
במהירות,וביעילות, הפוקוס שקט מאוד ואינו נשמע כמעט לחלוטין,מהיר ומדוייק
באחיזה שלו מאוד מזכיר את ה15-85,המצוינת בפני עצמה, אך אם רק היתה 2.8..
והאפלת הפינות הקשה שלה הייתה נפתרת....לו יהי,לו יהי
2 עדשות ה17-55 שהיו אצלי הגיעו עם פוקוס לא מכוייל במאה אחוז,..ומצריכות כיול קטן,,
בדקתי את זה על 2 עדשות חדשות ובשניהם  הייתה סטיה קטנה עד קטנטונת
בפוקוס,אך למי שיש 7D יכול לכייל אותה לבד 2 תזוזות ימינה במכוון המיקרו של ה7D
ויש לכם כיול של 100%, מה עוד שה 7D גם זוכרת את הכיול לכל עדשה,,גם
אם החלפתם עדשה,וכיבתם את המצלמה,היא זוכרת את הכיול לכל עדשה בנפרד
דרך אגב יש שמועה שאומרת,שכל עדשות  ה17-55  עוזבות את המפעל עם סטיית כיול 
קטנה בפוקוס,ויש צורך לכייל אותן,דרך אגב כיול עולה בסביבות 500 ש"ח,מה שמעלה
את מחיר העדשה כבר ל5500 ש"ח
החדות של העדשה הזו פשוט מדהימה,בכל אורכי המוקד,האפלת פינות כמעט שלא קיימת
התמונה שמתקבלת ממנה,היא תמונה מרשימה,חדה,נקייה,ואיכותית מאוד.נקודה.
הבוקה של הקנון 17-55 הוא  טוב עד מצוין,תלוי בטווח, ותלוי באתגר,הוא לא רך כמו
של ה70-200 או ה100 מ"מ,ואם תאתגרו אותו ברקע בעייתי,כמו צמחיה סבוכה מאחורי
האובייקט,..ממממ..לא בטוח שממש תאהבו את התוצאה,אך בלי לסבך אותה במצבים
קיצוניים,היא תיתן בוקה יפה,רק תשדלו להתקרב לאובייקט,כי לזה בדיוק התכוונו בקנון
ואל תסגרו את הצמצם יותר מידי, אבל כמו שאמרתי,העדשה הזאת בנויה לאירועים,עיתונות
גם צילום טכני,גם צילום מוצר,גם קטלוגים,גם כנסים ואירועים,..שם היא תתן את המקסימום
 שלה והוא די הרבה,.. אל תבינו לא נכון,אפשר לצלם איתה,עוד המון נושאים שונים ומשונים
הרי בסופו של דבר היא עדשת זום כללית איכותית,לטווחים קצרים,אך באירועים היא המלכה
הבלתי מעורערת של מצלמות הקרופ אין תחליף טוב ממנה לקנון 24-70 כרגע,לצלמי אירועים
של קנון עם מצלמת קרופ 

אמהמה..יש לה גם חיסרון אחד די מעצבן,...והוא המייצב שלה.
המייצב שלה...איך להגיד בלשון עדינה,..לא ממש מייצב משהו..זהו מייצב דור
ישן,שקנון מתעצלים להחליפו,והוא עושה עבודה לא מדהימה,
ונראה לי שהוא פשוט שם,כי זה מה שהיה לקנון להציע בזמן שהעדשה הזו יוצרה,או שקנון
חשבו  שלאורך מוקד 55 מ"מ,מספיק מייצב מהסוג הלא מוצלח הזה..סורי קנון,יו פאקט אפ
עדשה ב5000 ש"ח ראויה לקבל מייצב טוב יותר ממה שהכנסתם לשם,(עדיין אוהב אתכם)


המשקל של קנון 17-55 טיפונת קל מידי לטעמי,ותורם גם הוא לחוסר הייצוב שלה
וזה אולי גם חלק בבעיית הייצוב,עוד 150 גרם היו מייצבות אותה טוב יותר,והחלפת המייצב
במייצב כמו של עדשת קנון 15-85 היו הופכות אותה לכוכבת הרבה יותר גדולה ממה שהיא



טבעת הזוםהיא אחת הנוחות ביותר שהרגשתי,פשוט כיף,זורם,חלק,נוח
יעיל מאוד,טבעת רחבה מאוד,שממוקמת בול,אבל ממש בול, במקום הנכון,שממש אין צורך להזיז
או לשנות את תנוחת היד בכלל,פשוט משתלבת  באופן הכי טבעי עם האחיזה הטבעית של העדשה


טבעת הפוקוס הידני המשולב ממוקמת מאחור קרוב לגוף,המקום המועדף עלי,הרבה יותר  טוב
 מאשר בקדמת העדשה,גם הטבת הזו נעה בצורה חלקה וזורמת,וגם היא ממוקמת בול במקום
ואין צורך להזיז או לשנות את תנוחת כף היד בכדי לעבוד איתה


היא מגיעה ללא מגן שמש,ויש צורך לקנות לה אחד,היא לא סובלת באופן מיוחד 
מפליירים והעיוותים בצד הרחב שלה סבירים לגמרי,ונפסקים לחלוטין ב24 מ"מ,
אברציות צבע קיימים בעדשה הזו, לפחות בצמצמים פתוחים לרווחה
צמצם ה2.8 שלה חד למדי,אך סגירה של צמצם אחד ל3.2 ויש לך תוצאה חדה ביותר
בתנאי שלא הייתה תזוזה,בסך הכל למי שזקוק לעדשת 2.8 מהירה,חדה,לכל מיני
צרכים מקצועיים,זאת עדשת כלבו מצוינת ברמה המקצועית,אך אם אתם בעניין של אופנה
נניח,..ה50מ"מ וה35מ"מ יתנו תוצאות מתאימות יותר,אם אתם בעניין צילום מוצר,צילום 
טכני כללי או צילום מזון,היא בהחלט תוכל לעזור,אם אתם בעניין של צילום אירועים עם 
מצלמת קרופ,זאת האחת




חובבים קלים מוטב שיתרחקו ממנה,כי הם לא  ממש יבינו על מה הם שילמו כל כך הרבה
המקצוענים המוחלטים, ממילא הולכים על עדשות  פריים  ייעודיות עם פס אדום אדום
אז עם מי בעצם נשארנו? נשארנו עם צלמי האירועים,צלמי עיתונות קלה,
צלמי המזון,הצילום הטכני,צילום מוצר,ועוד כמה נישות ספציפיות העדשה  הנפלאה הזו שווה
את הכסף ואת התוצאה,היא לא נופלת בחדות שלה מעדשות L ואפילו מה24-70,הבניה שלה
אינה מסיבית, כמו של ה 24-70 יש לה פוקוס קלאצ מצוין,ומייצב לא משהו,חסר לה משקל
הצבעים וקונטרטס מדהימים בעיני,טובים אפילו משל עדשת קנון 24-70, ושל ה70-200
עדשת זום לטווחים קצרים,עם צמצם 2.8, באיכות אופטיקה של עדשת L
ובאיכות בניה טובה,של הסדרה המוזהבת של קנון, במחיר מעט נמוך  מעדשת L,אז מי
אמר שקנון, לא תופרים לנו עדשות בדיוק לפי הצרכים שלנו,ועם תג מחיר מדוד?




מומלצת בחום רק למי שמבין שהפערים במחירי העדשות,לא משקפים את הפערים
בתוצאה הסופית בנאמנות מוחלטת,למקצוענים שזקוקים לתמונות חדות ואיכותית
לשם עבודתם,למי שאוהב צמצם קבוע,למי שמבין באמת על מה הוא משלם,
כל שאר החבר'ה,החובבים,המטיילים,צילומים ביתיים,צילומי משפחה,תיעוד יום יומי,
וותרו עליה,חבל על הכסף,כי היא גם רגישה ויקרה לאחזקה,קנו לכם את עדשת קנון 15-85
ותקבלו  במחיר נמוך יותר,משהו קצת יותר מתאים לצרכים שלכם,טווח טוב יותר
מייצב הרבה יותר טוב,פוקוס מהיר מאוד ושקט מאוד,בניה טובה,משקל טוב,עדשה מעולה
לצרכים הביתיים,ברמה קרובה למקצועית,פוקוס מינמלי דומה ל 17-55 ,צילומי נופים פורטרטים
ועוד.. עדשת כלבו מעולה,קצת מתחת לרמה המקצועית,מה תפסידו בלי עדשת ה17-55?
תפסידו צמצם 2.8 לכל האורך,תפסידו חדות מהממת,קונטרסט עמוק ויפה,צבעים נהדרים
ופוקוס ידני משולב נוח מאוד ומגיב מצוין לשילוב עם האוטומטי,טבעת זום נוחה וזורמת
השאלה  שתשאלו את עצמכם היא עד כמה אתם זקוקים לזה?והאם אתם מוכנים לשלם
עוד כמעט 2500 שקל יותר עבור עדשת ה 17-55? עשו את החשבון לבד
במחיר ובהבדלים ובפערים,יאללה רוצו לקנות מה שמתאים לכם...


ביקורות וחוות דעת נוספות:


מאת : קובי בן שמעון - צילום

                                                                                      

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מצלמת קנון 650D - ביקורת - סקירה - קובי בן שמעון

עדשת קנון 18-135 STM - סקירה, ביקורת

מצלמת קנון 80D, אותה הגברת באותה האדרת? מאת : קובי בן שמעון